London Benchmarking Group

A London Benchmarking Group egy jelenleg globálisan kb. 200 nagyvállalatot tömörítő hálózat. 1994 óta tartó együttműködésük célja a vállalatok társadalmi befektetéseinek (Corporate Community Investment / CCI) értékelése és az általuk kidolgozott módszer (LBG modell) fejlesztése.

A modellt világszerte többek közt olyan vezető nemzetközi nagyvállalatok alkalmazzák, mint a Coca-Cola, E-ON, L’Oreal, NOKIA, Pfizer, Procter&Gamble, Provident, Raiffeisen, vagy a Shell, Toyota, Unilever Vodafone, de számos nemzeti nagyvállalat gyakorlatába is beépült.

Az LBG-modell és módszertana ...

  • vállalatok kezdeményezésére és azok aktív részvételével jött létre, ezáltal a vállalatok valós igényeit és lehetőségeit veszi figyelembe

  • másfél évtized nemzetközi szakmai tapasztalatait és fejlesztési gyakorlatát teszi kézzelfoghatóvá

  • az eltérő gazdasági és társadalmi fejlettségű piacokon egyaránt bevált és releváns

  • összhangban van és együttműködik a legelismertebb és legszélesebb körben használt vezető nemzetközi CR indexekkel és szervezetekkel,  ezért ajánlott azon vállalatok számára, amelyek fenntarthatósági jelentéseikben társadalmi befektetéseikről is be kívánnak számolni: pl. DJSI, GRI, BITC
  • lehetővé teszi a benchmarkingot és az információ megosztást más hazai vállalatokkal, ugyanakkor az egyes vállalatokra vonatkozó információk maximális titokban tartását garantálja

  • exkluzív tanácsadási szolgáltatásokat, információ megosztást tesz elérhetővé tagjai számára egyetlen „csomagban”

London Benchmarking Group